Vill du veta mer?
Kontakta våra analytiker för mer information om hur vår analys kan hjälpa just dig att fatta välinformerade, lönsamma affärsbeslut.
Konkurrensen på den nordiska streamingmarknaden är stor. I takt med fler tjänster och större utbud blir sambanden mellan innehåll, abonnemang och marknadsandelar allt viktigare. Vilket innehåll driver tillväxt – och vad får kunderna att stanna kvar?
Mediavisions Content Analysis är en helt datadriven utbudsanalys. Den inbegriper allt on demand-innehåll (dvs undantaget sport och live) på flertalet streamingtjänster i Norden. Mediavision kartlägger och analyserar innehållet i streamingtjänsterna och hur det påverkar konsumtion, aktörer och marknadsdynamik. Analysen kombinerar utbud och efterfrågan – dvs samverkan mellan aktörernas tjänster och konsumenterna. Ett praktiskt, datadrivet och relevant underlag inför beslut kring innehållsstrategi.
INNEHÅLL
Utbud
Efterfrågan
Implikationer av relationen mellan utbud och efterfrågan
Streamingtjänster som omfattas av analysen
Mediavision Content Analysis kombinerar innehållskartläggning med ca 20 000 årliga, riksrepresentativa, intervjuer med 15–74-åringar i Norden. Analysen är skriven på engelska. Analysen finns tillgänglig i en Nordisk upplaga, som täcker alla Nordiska länder (undantaget Island), samt landspecifika upplagor. Alla köpare av Content Analysis ges tillgång till Mediavision Instant Insights.