Vill du veta mer?
Kontakta våra analytiker för mer information om hur vår analys kan hjälpa just dig att fatta välinformerade, lönsamma affärsbeslut.
I en tid av stark omvandling är det nödvändigt att också se till helheten. Mediavisions analys Medier & Marknader gör just det: Konsumtion, utgifter och tjänster/aktörer inom ljud, rörlig bild och text för hela den nordiska marknaden. Genom datainsamling möjliggörs analys av konsumtionsutveckling, konkurrens och värdeskapande – och sambanden däremellan. Medier & Marknader kartlägger hushållsutgifter per tjänst och aktör, liksom övergripande medieekonomi. I fokus är utgiftsfördelningen mellan ljud, rörlig bild, text och access.
Hur utvecklas total mediekonsumtion – video, ljud och text? Hur fördelas konsumentutgifterna mellan och inom olika medier? Hur konkurrerar aktörer mellan och inom olika medier?
Affärscykler för betaltjänster inom ljud, text och rörlig bild; Innehav, ARPU, räckvidd och penetration
Utgiftsfördelning mellan ljud, text och rörlig bild, inklusive kostnad för access, både gällande styckköp och prenumerationer
Churn & anskaffningsplaner SVOD och digital betal-TV, samt för ljud- och texttjänster
Mediavisions löpande analys Medier & Marknad baseras på ca 20 000 årliga riksrepresentativa intervjuer med 15–74-åringar i Norden. Vi adderar data från en rad bolagsrapporter samt publika och branschspecifika källor.